НБРЦА взяло участь у 56-му засіданні експертної групи з розслідування авіаційних подій ECAC (ACC/56)

acc

     НБРЦА взяло участь у 56-му, віртуальному засіданні АСС ECAC, що відбулося у квітні 2022 року.

     Під час засідання НБРЦА проінформувало членів АСС ЕСАС про ситуацію в Україні, стан безпеки польотів, ключові досягнення у сфері технічного розслідування авіаційних подій, заходи, що вживаються Україною для виконання міжнародних зобов’язань у сфері безпеки польотів.

     Головною подією для цивільної авіації стало підписання 12 жовтня минулого року Україною та державами-членами ЄС Угоди про спільний авіаційний простір (САП).

sap

    Відповідно до положень Угоди про САП, Україна бере на себе зобов’язання привести національне законодавство у сфері розслідування авіаційних подій у повну відповідність до Регламенту ЄС № 996/2010.

    encas У рамках реалізації Угоди про САП, НБРЦА розпочала процедуру набуття членства в Європейській мережі уповноважених органів розслідування безпеки польотів (ENCASIA) у статусі спостерігача. Членство в авторитетній організації дозволить Україні вже в найближчій перспективі використовувати європейський досвід та вдосконалити порядок розслідувань у сфері безпеки польотів. Наприкінці минулого року Україна отримала опитувальник держави-кандидата у члени ENCASIA. НБРЦА був заповнений опитувальник та підготовлений пакет підтверджуючих документів, але початок війни не дозволив реалізувати цей важливий для безпеки польотів захід.

    Іншою важливою подією стало схвалення у 2021 році розпорядженням Уряду Державної програми безпеки польотів.

ssp

    Державна програма стала правовою основою для проведення заходів з метою підвищення рівня безпеки польотів на національному рівні, що є головною стратегічною метою НБРЦА. У зв’язку з цією важливою подією, а також з огляду на аналіз стану безпеки польотів можна стверджувати,fh що всі показники безпеки в Україні протягом 2021 року впевнено покращувалися. Про це також говорить збільшення обсягів льотних годин авіакомпаній (майже в півтора рази), покращення відносних показників щодо кількості авіаційних подій та серйозних інцидентів, збільшення кількості польотів іноземних повітряних суден в Україну, відкриття нових повітряних маршрутів. Важливим витком прогресу авіаційної галузі стало суттєве збільшення кількості авіаційних робіт та польотів авіації загального призначення.

    Незважаючи на покращення загального рівня стану безпеки польотів за минулий рік, з цивільними повітряними суднами України мали місце авіаційні події та інциденти. Виходячи з результатів аналізу, проведених розслідувань та статистичних даних, ключовими факторами, які впливають на безпеку польотів в Україні залишаються людський та технічний фактори. Внаслідок великої кількості інцидентів, що пов’язані з орнітологією, до трійки найбільш поширених факторів також увійшов фактор середовища.

Що стосується авіаційних подій, у 2021 році найбільш поширеними категоріями серед катастроф і аварій CFIT і CTOL, а більшість подій відбувалася на етапах зльоту та посадки.

toal

    У 2021 році повітряні судна російської федерації багаторазово порушували повітряний простір нашої країни, здійснюючи збір розвідувальних даних безпілотними повітряними суднами, а це сотні лише зафіксованих порушень. Починаючи з жовтня росія використовувала засоби РЕБ створюючи проблеми в роботі навігаційних систем GNSS/GPS цивільних повітряних суден як України, так і іноземних компаній на території Дніпровського району польотної інформації. Тепер стало очевидним, що такі дії були викликані підготовкою агресора до вторгнення.

gps

    НБРЦА проінформувало членів АСС ЕСАС про факт тотального знищення росією парку Українських цивільних повітряних суден, цивільних аеродромів, іншої цивільної авіаційної інфраструктури. У зв’язку з війною, нав’язаною путінською росією, НБРЦА змушене призупинити проведення розслідувань кількох авіаційних подій, що сталися минулого року. Використовуючи свій ресурс та потенціал, НБРЦА взаємодіє з підрозділами Міністерства оборони України з питань обробки та аналізу польотних даних.

    10Учасники 56-го засідання експертів у сфері розслідування Європейської конференції цивільної авіації були проінформовані про перший ювілей – 10 років з дня утворення НБРЦА, що відбувся 21 березня 2022 року. Кругла дата ще раз нагадала про важливість функціонування системи технічного розслідування в Україні та ознаменувала успішність роботи НБРЦА. За перші десять років функціонування НБРЦА встигло пройти великий шлях становлення організації з безпеки польотів європейського рівня. На своєму шляху НБРЦА довелося зіткнулися з багатьма труднощами та негараздами, успішно провести сотні розслідувань подій у сфері безпеки польотів.

    malas Чого варта лише катастрофа Малайзійського Боїнгу 777, що сталася 17 липня 2014 року, коли збройні сили рф, у перший рік агресії проти України бездушно забрали 298 життів людей, які перебували на борту цивільного літака. Ця подія досі резонує у світі, а на той час це був найважчий виклик для зовсім юної ще тоді експертної установи з розслідування. Як показує історія, експерти НБРЦА успішно з впоралися з викликом та довели свою непохитність і компетентність усьому світу. У лютому 2022 року, за кілька днів до початку повномасштабної агресії рф, відбулася зустріч НБРЦА з доповідачем комітету ПАРЄ щодо розслідування катастрофи рейсу МН17. Головною метою цієї зустрічі стала підготовка доповіді на тему «Забезпечення відповідальності за збиття рейсу МН17 у 2014 році», яка буде представлена в ПАРЄ вже цього року.

    may752З багатьма труднощами зіткнулося НБРЦА під час розслідування іншої резонансної події – збиття українського літака Боїнг 737, що сталося 8 січня 2020 року поблизу Тегерану. Результати розслідування проведені Іраном все ще викликають багато запитань, відповіді на які необхідно отримати в інтересах безпеки майбутнього. З метою встановлення всіх обставин катастрофи та забезпечення довіри суспільства до результатів розслідування, під час шостого засідання Робочої групи з розслідування авіаційних подій (AIGP6) ІСАО, у 2021 році НБРЦА ініціювало проведення незалежного розслідування катастрофи рейсу PS752.

    З метою популяризації культури безпеки польотів та авіації в цілому, до 10-ї річниці з дня утворення НБРЦА було заплановано багато заходів націлених на реалізацію державою, галуззю та громадськістю. 2022 рік, разом з національним провайдером аеронавігаційного обслуговування, представниками Повітряних Сил Збройних Сил України, авіаційних федерацій та клубів було розпочато з участі у проведенні круглого столу з експлуатантами авіації загального призначення та користувачами повітряного простору класу G. До 10-ї річниці НБРЦА готувався аналіз безпеки польотів за 10 років, було заплановано проведення дня безпеки для суб’єктів авіаційної діяльності, інші публічні заходи, але, на жаль, розв’язана рф війна внесла свої корективи.

    Колектив НБРЦА переконаний, що всі заплановані заходи будуть втілені в життя після нашої перемоги.

Слава Україні!

glory