Авіаційна подія (аварія) з ПС Аеропракт А-22 UR-PAPI в районі ПЗПМ “Гідропорт”
О 13:24 UTC, вдень, у візуальних метеорологічних умовах, під час виконання навчально-тренувального польоту на літаку А-22 UR-PAPI, що належить та експлуатується приватною особою, на постійному ЗПМ «Гідропорт», після приземлення, під час пробігу по ЗПС-30, сталося капотування повітряного судна. Розслідуванням встановлено, що на момент виконання тренувальних польотів, на ЗПМ спостерігалися візуальні метеорологічні умови, вітер 290˚ 2-3 м/с, видимість 10 км. Пілот має чинне свідоцтво члена льотного екіпажу та медичний сертифікат. Під час заходження на посадку, політ по глісаді відбувався на швидкості, що перевищувала максимально встановлену керівництвом з льотної експлуатації. Проліт порогу ЗПС-30 відбувся на швидкості 100 км/год, що на 30 км/год перевищувало розрахункову. Закрилки літака у посадочне положення пілот не встановив. Після приземлення на основні опори шасі, пілот віддав штурвал від себе, опустив носову опору шасі на ЗПС і розпочав гальмування літака. Внаслідок високої швидкості пробігу, гальмування повітряного судна було не ефективним. Під час пробігу по ЗПС-30 на ділянці перетинання РД-3, на великій швидкості сталося раптове підкидання носової опори шасі літака від ЗПС, внаслідок чого повітряне судно відокремилось від землі на висоту близько пів метра. З метою повернення літака на ЗПС, пілот віддав штурвал від себе, що призвело до грубого приземлення на передню опору шасі. Внаслідок грубого приземлення передня опора шасі зруйнувалася, а літак скапотував та зазнав значних пошкоджень.
Причиною авіаційної події – капотування повітряного судна під час пробігу по ЗПМ, стали помилкові дії пілота на етапі виконання посадки, що призвело до значного пошкодження елементів конструкції літака А-22 UR-PAPI.
Фактор: людський (пілот).
Категорія: ARC.
Рекомендації з безпеки польотів:
Експлуатантам та власникам повітряних суден авіації загального призначення, у тому числі легких, надлегких, аеростатичних та аматорських: При виконанні польотів виконувати вимоги керівництва з льотної експлуатації літака стосовно виправлення помилок при заходженні та виконанні посадки.
Місцевий час: 16:24 09-09-2020
Країна чи місце події: Україна
Місцезнаходження: ЗПМ "Гідропорт"
Тип ПС: Літак
Виробник/Модель: Аеропракт А-22
Реєстраційний номер: UR-PAPI
Тип польоту: Навчально-тренувальний
Рівень пошкоджень: Значні
Категорія подій: Аварія
Фаза польоту: Післяпосадковий пробіг